Νόσος των Καρωτίδων

Οι καρωτίδες είναι αγγεία του τραχήλου που μεταφέρουν αίμα στον εγκέφαλο. Η μία ή και οι δύο καρωτίδες σας έχουν κάποια στένωση λόγω της δημιουργίας αθηρωματικής πλάκας. Η αθηρωματική πλάκα αρχίζει με την εναπόθεση λίπους στο τοίχωμα της αρτηρίας, με συνέπεια την «σκλήρυνση» ή «πάχυνση» του τοιχώματός της. Η στένωση μειώνει την παροχή αίματος στον εγκέφαλο και αυξάνει τον κίνδυνο αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου (απώλεια λειτουργικότητας τμήματος του εγκεφάλου, εξαιτίας νέκρωσης ιστού). Ένα μεταλλικό πλέγμα, το οποίο λέγεται stent, μπορεί να μπει στη θέση της στένωσης και να κρατήσει την αρτηρία ανοιχτή μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου.

Παράγοντες Κινδύνου Αγγειακού Εγκεφαλικού Επεισοδίου

Η παρουσία αθηρωματικής πλάκας στις καρωτίδες αυξάνει τον κίνδυνο αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου. Οι παράγοντες κινδύνου δημιουργίας αθηρωματικής πλάκας είναι η υψηλή αρτηριακή πίεση, τα υψηλά επίπεδα χοληστερίνης, το κάπνισμα, ο σακχαρώδης διαβήτης και η γνωστή καρδιακή (στεφανιαία) νόσος ή άλλοι τύποι περιφερικής αγγειακής νόσου.
Το αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο είναι ένα σοβαρότατο πρόβλημα. Μπορεί να προκαλέσει μερική ή ολική ανικανότητα όπως δυσκολία στην ομιλία, παράλυση ή ακόμα δυσκολία στις καθημερινές δραστηριότητες. Επίσης, το αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο μπορεί να είναι και θανατηφόρο. Για το λόγο αυτό, ο/η γιατρός σάς συνιστά την κατάλληλη πρόληψη και θεραπεία.

Συμπτώματα Αγγειακού Εγκεφαλικού Επεισοδίου

Τα παρακάτω είναι συμπτώματα αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου. Σε περίπτωση παρουσίας ενός ή και περισσότερων από τα ακόλουθα ζητήστε άμεση ιατρική βοήθεια. Όσο παρατείνετε το χρόνο ιατρικής φροντίδας τόσο μεγαλύτερο μπορεί να είναι και το μέγεθος της ζημιάς που μπορεί να προκαλέσει ένα αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο.

• Παράλυση ή αδυναμία στη μία μεριά του σώματος
  • Μούδιασμα ή τσιμπήματα στη μία μεριά του σώματος
  • Δυσκολία στην ομιλία
  • Απώλεια όρασης στο ένα μάτι
  • Πτώση της γωνίας του σώματος στη μία πλευρά του προσώπου

Η αιφνίδια αδυναμία στη μία πλευρά του σώματος μπορεί να είναι ένα σημάδι αρχόμενου αγγειακού εγκεφαλικού επεισοδίου.
Στο ενημερωτικό αυτό έντυπο αναπτύσσονται οι παρακάτω ενότητες: